Szukaj

Czynsz i rozliczenia

Saldo swojego konta czynszowego sprawdzisz osobiście lub telefonicznie.

  • Osobiście: zapraszamy do biura przy ul. Łaskiej 46 od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 15:00.
  • Telefonicznie: nr tel. 43 823-23-80 (przygotuj swój indywidualny numer lokatora, który jest niezbędny, byśmy mogli Cię zweryfikować i udzielić informacji).

Jeśli masz zaległości w opłacie czynszu, możemy rozłożyć ich spłatę na raty, które doliczymy do opłat w kolejnych miesiącach. By skorzystać z tego rozwiązania, zapraszamy Cię do naszego biura. Obliczymy wysokość rat i ustalimy okres spłaty. Jeśli je zaakceptujesz, podpiszemy zobowiązanie do spłaty ratalnej.

  • Sprawę załatwisz osobiście w biurze przy ul. Łaskiej 46 (pokój numer 1) od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 11:00.
  • Możesz też skontaktować się telefonicznie z działem windykacji:
    nr tel. 43 824 74 68.

Za każdym razem, gdy zmienia się liczba osób stale zamieszkujących lokal, musisz nas o tym poinformować. Od tego zależy bowiem wysokość opłaty za odbiór odpadów, którą Spółdzielnia przekazuje do Urzędu Miasta Zduńska Wola.

Jeśli w Twoim mieszkaniu zmieniła się liczba osób stale w nim zamieszkujących, dokonaj aktualizacji tej informacji.

  • Sprawę załatwisz osobiście w biurze przy ul. Łaskiej 46 (pokój numer 1) od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 11:00.
  • Możesz też wysłać informację e-mailem sekretariat@smlokator.pl lub przekazać telefonicznie (w tym celu skontaktuj się z administracją swojego osiedla).

Na Twój wniosek przygotujemy i wydamy Ci zaświadczenie:

  • do notariusza,
  • do sądu,
  • do banku,
  • do Urzędu Skarbowego.
  • do Urzędu Miasta,
  • do innych celów.

Jeśli potrzebujesz zaświadczenia:

  1. Pobierz i wypełnij wniosek o wydanie zaświadczenia.
  2. Wypełniony wniosek złóż:
    • e-mailem na adres: sekretariat@smlokator.pl,
    • listownie na adres: ul. Łaska 46, 98-220 Zduńska Wola,
    • lub osobiście w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Lokator”.
  3. Na wydanie zaświadczenia potrzebujemy dwóch dni roboczych.
  4. Masz dodatkowe pytania? Chętnie na nie odpowiemy!

Dodatek mieszkaniowy to świadczenie skierowane do osób o niskich dochodach, które mają trudności z pokryciem kosztów utrzymania mieszkania.

Od 1 marca 2025 roku zostały podwyższone progi dochodowe, dzięki czemu więcej osób będzie mogło z niego skorzystać.

Komu przysługuje dodatek mieszkaniowy?

  • Najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkalnych;
  • Osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych, do których przysługuje im spółdzielcze prawo do lokalu; 
  • Właścicielom samodzielnych lokali mieszkalnych;
  • Innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem (na przykład na skutek umowy użyczenia).

 

Jaka powierzchnia lokalu uprawnia do otrzymania dodatku?

Przy ustalaniu powierzchni użytkowej lokalu bierzemy pod uwagę wszystkie pomieszczenia takie jak: pokoje, kuchnie, przedpokoje, korytarze. Nie wliczamy balkonów, szaf i schowków    w ścianach, piwnic i komórek.

Dodatek mieszkaniowy przysługuje Ci, jeśli maksymalna powierzchnia użytkowa lokalu, która uprawnia do korzystania ze świadczenia nie przekracza:

  • dla 1 osoby do 45,5 m²
  • dla 2 osób do 52, m²
  • dla 3 osób do 58,5 m²
  • dla 4 osób do 71,5m²
  • dla 5 osób do 84,5 m²
  • dla 6 osób do 91 m²

Nie otrzymasz dodatku, jeśli  w Twoim mieszkaniu przypada na osobę więcej m2 powierzchni niż dopuszczalne powyższe limity powierzchniowe. Większe limity obowiązują lokale zamieszkiwane przez osoby niepełnosprawne (poruszające się na wózku lub wymagające zamieszkiwania w oddzielnym pokoju) – trzeba to udowodnić odpowiednim zaświadczeniem.

Jakie są warunki dochodowe otrzymywania dodatku?


Jeśli chcesz otrzymać dodatek mieszkaniowy musisz spełniać określone kryteria dochodowe. Miesięczny dochód na osobę w twoim gospodarstwie domowym nie może przekroczyć:

 

  • Dla gospodarstwa jednoosobowego – 40 proc. przeciętnego wynagrodzenia, czyli  3272,69 zł miesięcznie;
  • Dla gospodarstwa wieloosobowego – 30 proc. przeciętnego wynagrodzenia, czyli 2454,52 zł miesięcznie na osobę.

Przy obliczaniu dochodu uwzględnia się wszelkie przychody pod odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Pod uwagę bierze się średnią z trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku. 

Do dochodu nie wliczamy świadczeń, np. jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia się dziecka, zasiłku pielęgnacyjnego, dodatku pielęgnacyjnego, świadczenia wychowawczego, zasiłków celowych i okresowych z pomocy społecznej, zasiłku stałego, a także świadczeń rodzinnych i przysługujących do nich dodatków.

Jeśli dochód przekracza ustalone limity, możliwe jest uzyskanie dodatku w pomniejszonej kwocie, odpowiadającej kwocie przekroczenia.

Na jaki okres przyznawany jest dodatek i jak jest wypłacany?

 

Dodatek przyznawany jest na okres 6 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku. Świadczenie wypłacane jest z góry  zarządcy budynku w terminie do 10 dnia każdego miesiąca. Zarządca budynku zalicza dodatek mieszkaniowy na poczet należności za zajmowany lokal mieszkalny (odlicza dodatek mieszkaniowy od czynszu).

Po zakończeniu dopłat, można złożyć nowy wniosek o wsparcie na kolejne 6 miesięcy.

 

Jak ubiegać się o dodatek?

Skontaktuj się z nami,  SM „Lokator” ul. Łaska 46, tel. 43 824 74 73

Informacji możesz uzyskać również w Urzędzie Miasta Zduńska Wola:

  1. Stefana Złotnickiego 13, I piętro, pokój nr 414, tel.:  43 825-02-15 lub 43 825-02-16.

 

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego potwierdzony przez zarządcę budynku lub inną osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny.
  • Deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego (wypełniona czytelnie i podpisana przez wnioskodawcę).
  • Potwierdzone przez zarządcę budynku albo inną osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny wydatki związane z zajmowaniem lokalu za ostatni miesiąc.